ATC/ POCKET LETTER

onsdag 19. februar 2014

Eksplosjonskort/eske


 

Jeg er med i en "konkurranse" på forumet www.papirdokkene.com . Den første oppgaven var å la seg inspirere av diverse farger.

Jeg vil vise dere hvordan jeg gikk frem for å lage denne. Som dere ser ut i fra teksten er den tiltenkt å være en vertinnegave med te.
 

Hvordan lager man eksplosjonsboks?

  • Man tar utgangspunkt i kartong som måler 30x30 cm.
  • I hvert hjørne kutter man vekk 10 cm ned og opp slik at man blir sittende med et kors som måler 10x10 på alle kvadratene.
  • Så må man skåre fra hjørne til hjørne i den firkanten som er i midten, slik at sidene kan brettes oppover.

 
Man må lage et lokk, og jeg har valgt å pynte mitt lokk så denne måten. Jeg har brukt et håndtak som er laget av bambuspinner som jeg har malt og limt sammen med et hvitt bånd. Blonde blomsten har jeg laget selv.
Jeg klippet til mer bambuspinner (grillpinner) som jeg brukte som gjerde. Disse ble også malt.
 
Innvendig i boksen festet jeg slike gjennomsiktige plast stenger som jeg bøyde fil en z slik at jeg fikk festet den under arket, og feste blomster og sommerfugler.
Så satte jeg en eske til i midten. denne er ikke åpne, men en lukket eske.



Jeg har brukt flere ting som er laget selv. Jeg broderer slike brosjer som jeg bruker i blomster. Her er noen eksempler på de jeg har laget.




2 kommentarer:

  1. Oj, dette var en spennende blogg. Du lager mye fint. Jeg var spesiellt imponert over hva du gjør med all reklamen: )

    SvarSlett