ATC/ POCKET LETTER

søndag 9. februar 2014

strikking av vertinnegave og ragger

Som den kreative sjelen jeg er, er det ikke bare papir jeg leker meg med, men også annet. Det går mest i raggsokker når jeg strikker.
Disse ble strikket til min nevø på 16 år, som ønsket seg snøkrystaller på lestene sine. Dem har mer eller mindre blitt adoptert av far når poden ikke bruker dem, under unnskyldningen: Jeg bare prøver dem. 
Dem bidro til at jeg fikk bestilling på ett par til som jeg nå er godt i gang med å strikke. Jeg har fått god betaling for det.
 
Jeg har ønsket meg bambuspinner i en evighet nå, og man kan vel trygt si at når jeg fikk en slik fin mappe med 5 sett bambuspinner som spenner seg fra 2,5 til 4,5 og betaling for garnet, ble jeg helt i ekstase. Så nå blir det sokker med dødninghoder til karen.
 
Har jeg lyst å strikke noe som ikke tar lang tid blir det vaskekluter. Avhengig av hvor fort man strikker eller hvor tålmodig man er går dette fort på en kveld eller to. Selv har jeg ADHD i ræva så jeg bruker gjerne to kvelder før jeg har en ferdig. Huff! litt slitsomt, men når jeg har vask som må henges opp, en oppvaskmaskin å tømme eller hodet fullt av andre kreative prosjekter er det å sitte i sofaen en utfordring over lengre tid.
Disse klutene er en hjemmelaget bursdagsgave, men fungerer kjempefint som vertinnegave. Klutene varer i år etter år og er så mye bedre en den "dritten" man får kjøpt ellers. Jeg sverger til disse klutene.
 
De klutene du ser på bildet er strikket i 3 ulike mønster.
Fra venstre: Rett strikk frem og tilbake fra hjørne til hjørne, 2 rett/2 vrang og 1 rett/1 vrang.
 
Jeg har tegnet og kost meg litt på etiketten som jeg har stiftet fast til plastposen. Jeg synes det blir litt sjarmerende med en slik etikett. Og i og med at jeg liker scrapping er det perfekt å kombinere dette med strikking.
 
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar