ATC/ POCKET LETTER

tirsdag 28. februar 2017

Min blålilla flosshatt

Det hele startet med en bildekonkurranse på en gruppe på facebook. Ett av kravene var at vi skulle ha hovedfargen på prosjektet fra en av de fargene vi så på bildet + at vi skulle ha med 4 elementer fra bildet.
Da jeg var på scrappetreff for noen uker siden var det en av de som var der som lagde en flosshatt som var hennes svar på en steaampunk oppgave. Jeg ble så fascinert over denne at jeg måtte lage en flosshatt selv.
Det finnes ingen maler for dette på nett, som jeg har klart å finne i det minste. Derfor måtte jeg bruke alt jeg noen gang har lært i matematikk for å få dette prosjektet til å fungere.


Problem nr. 1 var hvordan jeg skulle få toppen til å sitte fint på.
 Jeg ønsket at bremmen skulle ha et hull i seg slik at man kunne bruke flosshatten på hodet.
O=2πrO=2πr
O=2πr
Jeg brettet også inn bremmen på begge sider. Som man ser på bildet sydde jeg rundt den også. Jeg sydde også oppe på lokket.
Får å få bremmen til å sitte riktig festet jeg den med en dekorativ splittbinders.
Jeg har brukt en stensil og modellpasta for å skape mønsteret og få litt liv i overflaten.


Nedenfor følger noen bilder for å vise ulike detaljer på flosshatten.





















1 kommentar:

  1. Morsom ide. Savner et bilde at den er på hodet til en eller annen.

    SvarSlett