ATC/ POCKET LETTER

tirsdag 24. januar 2017

Mitt altered project

Av og til blir ikke livet slik man planlegger oppi hodet sitt. Det kan være de mest trivielle ting som kaster en ut av kurs, men for min del var det ikke trivielle ting.  I slutten av november reiste jeg nordover for å besøke min syke far. Besøket endte med at jeg ringte arbeidsgiver og ble der en måned frem til jul. Jeg gikk mange runder med meg selv før jeg tilslutt kjente på kroppen at det å reise hjem gjorde rett og slett veldig vondt i hjertet. Jeg klarte ikke å reise fra min kjære far, som lå der og var så syk. I dag er jeg veldig glad for at jeg tok denne avgjørelsen. Det er en avgjørelse som ikke gir rom for dårlig samvittighet. Det var en avgjørelse som gav min pappa en fin måned før han døde. De siste to ukene sov jeg inne på rommet hans. Det var slitsomme uker, men jeg er veldig glad for at jeg gjorde det i dag. I sorgen ville jeg så gjerne være kreativ, men jeg klarte ikke. Det var først etter min fars begravelse at jeg klarte å sette meg ned, og da lagde jeg et altered project. Det er en eske, med et ønske for det neste året. Mitt ønske er at min familie skal ha et fint år med god helse.


Dette er esken jeg lagde. Planen er at den skal inneholde minner fra pappa. Det blir med andre ord hans eske. Det er esken jeg kan åpne og lukte på, og kjenne på alle de fine minnene jeg har med ham.


Under kan dere se hvordan jeg gikk frem når jeg lagde denne esken. Og i tro ånd til meg selv, startet det hele med gjenbruk.

Det hele startet etter mange klesvask. Vel ikke riktig slik det var, men da boksen var tom så jeg ingen grunn til å kaste den. Med litt bearbeiding kan jo selv en OMOeske fungere og bli noe helt annet. 








Hele esken kledde jeg inn i aluminiumsfolie som jeg på forhånd hadde krøllet litt, slik at den fikk en mer spennende strukturert. Man får kjøpt teip med slik folie, men det fungerer like godt å bruke en rull slik man har i kjøkkenskuffen, om man fester den på dobbeltsidigtape.









For å dekorere den ytterligere laget jeg lister i slik modell leire som stivner og blir hardt. Formene brukes gjerne til pynting av kaker, men gir mange morsomme muligheter til å pynte andre prosjekter også.









Jeg malte først esken med sort akrylfarge, som jeg tørket det overflødige av. neste lag var en mørk brunfarge hvor jeg også tørket av mye. Det siste laget besto av gullmaling som jeg dro lett over slik at det bare skule legge seg på toppen.









Så var det blondene sin tur og komme frem i lyset. festet en blonde rundt hele esken både utenfor og innvending.




























 
 
 

 











2 kommentarer: